« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴
نامزد انتخابات کهگیلویه بزرگ ؛
جوان گرایی و حمایت از جوانان، تاکنون وعده‌ای صرفا تبلیغاتی و غیر اجرایی بوده و مصادیق بسیار آن در بیکاری جوانان و عدم استفاده از ظرفیت‌ جوانان توانمند و شایسته در پست های مدیریتی کاملا مشهود است.

جوان گرایی شعاری مغفول مانده و تکراری در ایام انتخابات | بیکاری جوانان مصداق بارز شعاری بودن جوان گرایی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای رودکوف از دهدشت ؛ حیات لایقی‌پور کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه به جای خالی جوانان در واگذاری مسئولیت‌ها و استفاده ابزاری و شعاری از ظرفیت جوانان اشاره کرد و نوشت:

همیشه یکی از شعارهای نامزدهای انتخاباتی علیرغم توجه به سن خود، جوان گرایی و استفاده از ظرفیت بالقوه جوانان بود و امروزه همچنان از این شعار در نطق های انتخاباتی و سخنرانی های خود استفاده می‌کنند. شعارهایی که تاکنون و پس از روی کار آمدن آنها، عمدتا مغفول مانده اند و به این شعارهای تبلیغاتی هیچ توجهی نشده است.

در واقع می‌توان گفت این قبیل شعارها درباره جوان گرایی و حمایت از جوانان، تاکنون وعده‌های صرفا تبلیغاتی و غیر اجرایی بوده است و مصادیق بسیار آن در بیکاری جوانان، عدم استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل جوانان توانمند و شایسته و خلاق در پست های مدیریتی، به کارگیری بازنشستگان شاغل در برخی ادارات و بویژه جایگاه های مدیریتی و ... کاملا مشهود است.

امروزه ما در شرایطی قرار داریم که مدیران با تجربه و به قولی کارکشته که در سطح اول مدیریت‌ها جا خوش کرده‌اند، توان مدیریتی و ظرفیت اجرایی و کارآیی گذشته خود را ندارند و یا با توجه به فناوری روز، اطلاعات مدیریتی قابل قبولی ندارند و در عین حال، برنامه‌ریزی برای پشتوانه‌سازی و جایگزینی این مدیران هم صورت نگرفته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، ۵۰ درصد جمعیت زیر ٣٠ سال قرار دارند و از سوی دیگر بر اساس اعلام مرکز آمار ایران سهم جمعیت جوان (٢٩-۱۵ ساله) از سال ١٣٩٦ تا سال ۱۴۰۵ از ٢٣.٩ درصد به ١٩.۶ درصد کاهش می یابد. این آمار یعنی جای خالی حدود یک چهارم جمعیت کشور در تصمیم گیری و تصمیم سازی کاملا مشهود است.

متأسفانه اکنون ما همچنان می‌بینیم دغدغه ها و مسائل جوانان به عنوان بزرگترین سرمایه ملی نادیده گرفته شده و توجه به نیازها و مشکلات آنان صرفا در شعارهای تبلیغاتی انتخاباتی در صدر گفتگوی محافل و مجالس متفاوت و نشست‌های انتخاباتی می‌نشیند و بعد از انتخابات و به هنگام تصمیم‌گیری برای واگذاری مدیریت‌ها دوباره سخن از استفاده از عقلای قوم و مدیران مجرب به میان می آورند.

کسانی که از حدود 4 دهه پیش تاکنون در سمت‌ها و پست‌های مختلف حضور داشته و اکنون نیز علیرغم رسیدن به سن بازنشستگی و با وجود محدودیت هایی که اخیرا ًدر بکارگیری بازنشستگان اعمال شده همچنان بواسطه تبصره‌های خاص در تصمیم گیری‌ها تاثیر گذارند.

همان‌هایی که در اوج جوانی خود، مدیریت ادارات و نهادهای مختلف را به عهده گرفتند و با آزمون و خطا و تکرار و تمرین تجربه مدیریتی به دست آورده اند؛ امروز در جایگاه هیئت مدیران مجرب به صراحت ابراز می کنند که نباید فرصت آزمون و خطا را به جوانان داد.

بدیهی است که استفاده از تجارب گرانبهای بازنشستگان و افراد شاخص و دارای فکر در حوزه های مختلف مدیریتی به نوبه خود می‌تواند به پیشرفت کشور بیانجامد اما عدم بهره مندی از جوانان به خصوص در مسندهایی که نیاز به انرژی زیاد، پویایی و ریسک پذیری و امروزه هم اطلاعات و فناوری روز بویژه هوش مصنوعی دارد در دراز مدت خطرات بی شماری را متوجه کشور می نماید.

بدون شک قشر جوان امروزی یکی از مؤثرترین و مهمترین اقشار مؤثر جامعه است که خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی را داراست که شاید در کمتر برهه تاریخی جوانان یک سرزمین به این حد نقش مهم و مؤثری در سیاست، اقتصاد و اجتماع داشته باشند.

جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند. البته بدون شک سیاست جوانگرایی با چالش‌ها و آسیب‌های مختلفی مواجه است اما نکته اساسی آن است که می توان با اتخاذ تصمیمات و سیاست‌های دقیق و راهبردی جلوی این مشکلات و آسیب‌ها را گرفت و بهترین استفاده را از دانش، تخصص و پویایی جوانان به عمل آورد.

حیات لایقی‌پور
کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
0
0
رای ما جوانان به کسی است که دغدغه جوانان را دارد و شک نداریم جناب آقای لایقی تنها کسی است که به فکر جوانان است به امید پیروزی جوانان
سید طالب مومنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
0
0
فکرکنم وقتش رسیده که مامردمان کهگیلویه دور نمایندگان سابق را خالی کنیم تا شاید حداقل این این تفکر خودبزرگ پنداری وتصویرخادم مردم (
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: